Sunday, June 19, 2011

:: Air Kencing Syaitan ::


Assalamualaikum semua~

Lama sudah tidak bertemu ya? Hehe... Sudah ada post nie, yakni adalah kisah yg mahu saya ceritakan utk tontonan umum. Jadi al-qhisoh nye tuan-tuan n puan-puan sekalian...

Suatu malam yg hening, saya dpt jemputan dari member capoeira (sebuah martial art, sekian) utk ke sebuah party/dinner, sempena sebuah event julung jemulungnye bernama Eat Sleep Capoeira. Lepas satu hari menyepak dan memukul org, pasti lah sumer org penat n lapar kn? Jadi saya sememangnye looking forward utk makan di party itu...

Sedikit yg saya tahu, party itu hanye lah party biasa - meaning, tiada makanan, dan penuh dgn alcohol beverages!! So saya kiranye terperangkap lah kat situ bersama2 mamat2 mabuk ini. Xkisah lah ape org kata pasal org mabuk nie, mmg setiap kali saya jumpe sama saje - boring! Orang mabuk nie kite ckp ape pun dier xdgr, dia membebel ape pun kite xpaham. Dengan busuk arak lagi, sememangnye xbest...

Nak dijadikn cerita ye rakan2,





Comic strip kecik nie menceritakn la serba sikit ape terjadi mlm itu... Perasan x sedara? Ada dosa besar sy lakukn di situ...

DOSA BESAR, ye rakan2, DOSA BESAR!! Saya pada masa itu mmg xperasan, tp itu sememangnye dosa besar... Astaghfirullah halazim... Taubat2...

Eh para sedara sedari perasan x? Memberi, menghidang, memassing (passing/main pass2) arak pada org itu adalah dosa besar taw! Saya pada masa itu obviously xberniat nk meminum pun arak itu, tp dgn memberi arak itu pada org lain sy telah pun berdosa besar. Astaghfirullah...

Kadang2 kita yg berada di perantauan nie (kat dlm negara pun!) terbiasa sgt dgn benda2 haram nie, sampai xteliti dlm perlakuan kita. Hari2 nampak org minum, kita yg pada mulanya geli dan jijik tgk pun lama2 jadi xkesah pasal arak2 nie. Sedar xsedar, boleh jadi mcm ape dah jadi pada saya tue. Dari ape yg saya lihat di Amerika nie, budak2 selalu concern pasal makanan, especially pasal babi dan arak. Tp arak nie selalu dilepas pandang. Kalau kek2 yang ada wain tue, selalu xkesah pun makan... tp kalau nk tempah subway tue punye la takut ada secebis bacon tercampur dlm subway tue. Kalau boleh, kite elakkan lah semua itu, ye x rakan2? Dosa tetap dosa, biar mcmana pun. Haram itu, tetap haram... kn?

Saya sesal dan pohon pada Allah S.W.T agar dosa sy dimaafkn. Dosa besar nie bukan main2 ye sedara... Kena taubat nasuha baru diampunkn. Saya sepanjang saya di bumi asing nie entah berapa timbun dosa besar saya ada, yg sedar mahupun xsedar... Astaghfirullah... Moga Allah mengampunkn dosa2 saya... Hamba Mu ini hanyalah ciptaan Mu yg lemah, berilah hidayah Mu pada aku dan muslim2 lain ya Allah...

Harap2 cerita saya ini dpt memberi iktibar pada yg membace. Kita nie sgt lemah dan lalai, so kita patut equip diri kita dgn ilmu2 agama, ingat Allah sentiasa. Sekejap je kn sedara, dunia nie sementara... Tidak berbaloi kalau kelalaian kita sebabkn kita sesal selepas mati nnt, nauzubillah...

So, ape lagi? Belajar agama jom~ Ceramah youtube FTW!! Tambah ilmu di dada ini~

Sekian~



2 comments:

SUHAIMI RAMLI said...

Betul apa yg ko ckp Manche... Soal makanan mmg kena concern sbb ia bakal jdi darah daging kita kan.. Moga Allah ampunkan dosa kita semua inshaAllah.

ATHIRAH said...

im so proud u nvr being influenced by syaitan's urea.hehe..proud of u.xpe la minta la ampun. sikit2 kita tmbah ilmu agama bdasarkn pnglmn