Saturday, March 7, 2009

Al-kisah interviewku~

Dlm explorasi blogging nie, sedarlah pulak yg bukan sahaja member2 saje yg membace blog nie – family, org2 ternama dan kerabat diraja pun boleh bace jugak. So, kata ganti diri “aku” rasenye xsesuai lagi digunekn kat sini... Xkn nk ber “aku-engko” dgn family kut. So term “saya” lebih manis la kut...

Kali nie saya *uhuk2...xbiasa lagi* ingin menceritakn bagaimana kisah saya di-interview oleh MARA dulu. Eyzzah, saya tujukan post nie khas utk adinda di rumah... (interview elok2 nnt!)

Seperti org2 susah yg lain, hari tue saya berangkat ke bangunan MARA tue bertumpangkn jiran. Naik KTM sampai stesen kat KL tue, turun semua jalan2 la nk sampai ke bangunan Medan MARA tue. Before nk sampai tue, haha...cam bese la, saya tersesat... masuk la lorong nie lorong tue, eh, kat mana nie? Td dah nampak dah bangunan setinggi bedah tue, tp corner2 sane sini xsampai2 pun... Lalu disitulah saya termasuk ke satu lorong nie.

Langkah jer masuk lorong tue, sorang apek tua nie menerjah! Dengan muke berkerut-merut dan singlet lusuh berseluar pendek tue, harimau pun bole lari. Tapi naseb baik saya bukan harimau, so saya xlari la. Apek tue tunjukkan saya satu plastik nie, dlm dier mcm panadol fast-acting tue. “BAEEEK PUNYAA!!” jerit dier sambil tunjuk ‘good’ pada saya. “Murah ini murah...xbley cari tempat lain dah!!” Terbeliak mata saya tgk apek nie. Wow apek, salah skill nie! Nk jual ecstacy mane bole jerit2 macam tue... Kecewa dgn skill apek nie, plus iman yg kuat dihati, saya lajukan langkah saya. Kesatlah peluh kat dahi, ingat dugaan lorong nie dah berakhir. Namun, man che sekali lagi kau silap...

Sedang gah langkahku membelah kebisingan lorong tue, terdengar suare lemah mendayu dari satu tiang nie. “Dik kacak, meh la...meh la sini....” Saya terpandang la sorang nie sembunyi sebalik tiang tue, berbaju merah seksi meksi. Rambut panjang.... Kulit putih.... “Meh la sini, meh la...” Okay, maybe some of korg terpikir, wau man che! Peluang baik nie! Tp.....haha... insaflah sesapa yg berfikir begitu..kerna ape yg saya belajar di MRSM Taiping selama 2 tahun tue mengatakan ade sumtin pelik pasal awek seksi nie. Naluri saya kata jauhkan diri dari makhluk itu, saya pun melajukan langkah saya. Awek tue pun keluar dari bayang tiang tue, terdesak memanggil saya.. “Meh la sini, MEH LAA~~” Ternampak muke awek tue.. Terlepas suare jantan dier... Time nie, saya xperlukan lagi naluri, ntahkn lagi pengalaman dari MRSM Taiping utk bgtau saya blah cepat dari situ. Saya pandang belakang sekalis, ternampak muke dier...pandang depan balik... LARIIIIIEEEEE!!!! HODOHNYE DIER!!!! Ya Allah sangatlah takutnye saya time tue...


*lalala~ bersambung~*



**Peribahasa hari ini**

Ramping bagai ketiding....

Maksud: Ketiding ialah sejenis bakul yg bulat. So ini ialah peribahasa sarcastic kepada mereka yg terase... XD

4 comments:

aKaMu-aDaM said...

Tumbk diorg dah la, baru sedar siapa diorg.
Anyway, mana kisah interview eh?

Anna said...

ramping tp bulat. apekah? aku patut ke terase manche?

Man Che said...

bukan ramping tp bulat la... mmg bulat pun, xramping... ramping itu lah sarcasticnye... dan ko xperlu terase kut...=.="

sakina said...

hahaha! mmg ko nak tuju kat someone ke manche?? hadei...