Thursday, March 5, 2009

Uwah~ My first post!!!

Wau... my first post in my first blog in my first time using my first blog... I can't just tell how excited I am... Well, tidaklah mudah untuk terdetik di hati nie ingin membuat blog ni. Pernah aku terfikir blogging nie sia2 saje, berseronoh membebel xtentu hala. Siap biler ader cerita nk bgtau org pun, aku suruh sedara Jijie post kn gune blog dier (maap la memenuhkn blog ko seminggu straight jiji). Betapalah aku annoyed ngn blogging nih. Tapi...yup... ANJAKAN PARADIGMA!! *terbang*

Lepas membaca 2 blog ni (and dont get excited coz it probably wont be yours) yaitu blog sedara ejoy dan seorg cikgu yg xpenah aku dgr sebelum nie, aku terase blogging nie... *cahaya datang dari atas~ haaa~~* ...ada makna~ yg blog cikgu tue..MasyaAllah... sangat best. Cikgu nie cikgu BM dari sekolah mana ntah dan mengajar kelas mana ntah (just nk kata aku xtahu paper pasal cikgu nie).. Dia guna blog dia utk berlatih berbahasa. And I mean, BERLATIH BERBAHASA~~ every post dier adalah masterpiece dier reka; pantuns, sajaks, syairs, karangans, etcs.. dan ape lagi cool about blog die nie, dier gunekn utk kelas dier juge! Murid2 dier hantar karangan pakai blog jer~ Sangat cool ye kalau ada cikgu camtu. (I wish Dr. Smith begitu...*baling syiling dlm wishing well*)

Satu lagi blog pastu aku tgk ialah blog ejoy yg sgt profound. Mungkin aku xperlu bebelkn panjang lebar pasal blog dier sebab korg sumer probably dah tahu tp aku still nk kata yg ianya soooo Legeeeeen...............wait for it............................daaaarry~ haha... Awesomeness~

Kire xkesah la ape kite buh dlm blog nie, yg penting is kite kene bagi something bermakna utk pembaca2 kite. Si cikgu tue melatih diri ngn kelasnye, sementara sedara ejoy meluahkan cintanye pada musics... Org xkan menerima selagi kita xmemberi...



Mundar mandir teruna makan,


Takut tertumpah siapa mahu,


Manis bibir bicara rakan,


Pahit lidah siapa tahu...



p/s: Gud luck korg in ISR~~

oh, Nauzubillah... *berlari ke wishing well td, kutip balik duit syiling...KURAFAT ye rakan2*

Sekian, beijos~

10 comments:

Nur Yusof said...

ucapan bismillah daku rasmikan,
blog pertama ayman che razali;
smngat bkobar tahniah la rakan,
semoga bkembang entry bukan hanya sekali.

@sm@lin@ said...

ahahaha lucu2..
jgn wt kurafat ye ncek ayman..
haha n selamat 'berblog'...
(tlg jgn smpaikn kat ckgu bm tu aku punye istilah bahasa yg sgt slh)

aKaMu-aDaM said...

yo dude, good to read your first post.. anyway, cubalah taip byk karangan dan mcm2 la.. kalau novel, lagi best..
Berbangga la~ dgn kurniaan Allah... Berbangga la~ dgn ciptaan-Nya...

munirah said...

punya la lama ko pilih skin.
end up dengan yang kaler2 petak2 macam ni je man che??

Man Che said...

camnie la smart akhirnye... yg lain tue girlish sangat...=.="

bri_boomer said...

manche dah ade blog.. nais!

Anna said...

manche!!!! terjumpe blog ko. hebat tak aku stalk? hahahaha

Man Che said...

lol

sakina said...

weyh letak blogskin yg semat lg la...yg ni mcm template basic thp giler2 basic la...
btw, congratz da ade blog+ new entry!

The Blogwalker said...

salam.
baru di blogsphere rupenye.
chaiyok2.
n keep blogging~

MAY Allah Bless~