Monday, August 23, 2010

:: Sahabat Baik, Jilid 3 ::


~~Assalamualaikum~~

Huuuaaaawww... (Yawn)

Baru bangun tido...yep..

Anyhow, time nie kene bercerita ngn lebih bersemangat!
HOWAHH!!!


*************

KERING2x....

KERING2x....

"Helo? Sape nie?"

"ABAAANG AYMAAAAN!!! ADA PEREMPUAN NK CAKAP DGN ABANG AYMAAAAAN!!!"

Demikianlah terkantoinye kewujudan beliau disisi seisi family sy... Semua excited nie! Saya ingat lagi adik2 sy beratur kat telepon tue... Sume muke bersinar2, semua mata berkilat2.

Saya cam...Privacy please? Kehkehkeh...

Maka bersembang la sy dgn beliau. Itu mmg first time xsilap sy kami bergayut, bertarzan2... Tp seperti biasa la kn, first time mestilah segan2 lagi. Malu2 Gary lah kate kn... Sekejap je kitorg bersembang2, pastu letak.

Fuuh~ Lepas rindu sikit! See? It's not that hard kn? Penakut je aku nie xpergi call beliau awal2. Kalau tahu senang camnie mesti sy dah berani (ye la tue...pulsa2). Lepas tue ada la beberapa kali lagi kami bergayut-gayutan. Semestinye kebykan drpd call2 itu, adalah dari diri beliau sendiri... Rajin beliau mengecall2 nie! Saya pula, sigh, mcm org belum bersunat penakutnye... (padahal saya bersunat 3 hari lepas lahir, awesome x?) Nak call beliau tue mmg susah.

Pascakemerdekaan ini... seiring dgn pembangunan negara seadanye, kami pun membangun la sekali~ hanset dah ada!! hahaha...

Bila dah ada hanset nie, senang sikit nk berbincang emo - emosi nie. Tp pembaca2 sekalian, saya sememangnye bukan hendak ngorat or tackle beliau. Beliau adalah bestfriend sy, dan setelah bertafakur punye la sekian lama...

It's decided!

Kami decide...

Kami xmahu kacau friendship kami dgn cinta2 monyet nie...

Kami xmahu kami bergaduh2, berdendam2 kerane cinta monyet...

Saya mahu ada utk diri beliau sebagai tempat mengadu, xkira dlm situasi apa pun...

Saya mahu jaga beliau dan sambut beliau bila2 beliau terjatuh...

Saya mahu menjadi... BESTFRIEND beliau... selama-lamanye...

Setakat ini la saya cerita tentang persahabatan kami. Byk lagi cerita, tp tggu lah nnt... Point saya menceritakn semua ini adelah utk memberitahu pembace sekalian...

PERSAHABATAN SEJATI ITU SGT INDAH!

Sekiranye ada antara pembace sekalian rase ada terjumpa seseorg yg boleh dipanggil sahabat, jaga lah persahabatan itu. Tidak berbaloi utk kite mementingkn diri atau emosi kita sampai persahabatan kita tergadai. Persahabatan itu sgt indah...percaya lah! Makin lama kita jaga makin berharga~

Utk saya, persahabatan saya dgn cik Asmalina adalah satu permata berlian yg xakan saya tukar dgn ape2 pun dlm dunia ini. Saya sayang bestfriend saya! Saya sememangnye berdoa selalu agar persahabatan kami kekal selamanye...Amiiiin~

Satu lagi, ada satu bende saya selalu xpuas hati...hehehe...

Pangkat "bestfriend" itu... bukan lah satu pangkat yg main2... Ramai org tanye, bile dari "bestfriend" nk tukar jadi "boyfriend"? "Bestfriend" je ke?

AMBOI2... senang2 je kn? Seseorg itu boleh bertemu seseorg yg lain, dan keesokan hari nye boleh terus jd boyfriend... Tapi bestfriend?? Itu hasil titik peluh 2 org sahabat yg bertukus lumus menjaga persahabatan diorg!

Berapa lama? Setahun? 5 tahun? 10 tahun?

Cuba bygkan 10 tahun persahabatan yg akrab. Betul nie para pembaca... jagalah persahabatan anda... INDAH SESGT! hehehe... orait, in summary la kn, inilah pengajaran cerita ini...

1) Jagalah persahabatan2 anda, lebih2 lagi yg akrab... Xbyk bende di dunia nie lebih berharga dari persahabatan yg sgt sejati. True story, fakta yg tersgt betul... Saya jamin...

2) Jikalau anda adalah insan seperti sy dulu, sgt tiada keyakinan pd diri sendiri nie, jgnlah bimbang. Byk2 kn bersabar... Ganjaran bersabar itu insya Allah lebih manis~ Terus berusaha utk kuatkn diri, jgn give up!!

3) Kalau nk main baling2 kertas, sila tiru saya... Baling kat org lawa2, nnt mana tahu jadi cam saya, boleh dpt bestfriend pompuan yg cun melecun! Kekekeke... Seronok~

Time kasih kerana membace! Nnt ada cerita lagi saya cerita...hehe...

Tribute utk bestfriend sy, Cik Asmalina...saya syg kamu...Bestfriend 4ever!


:: YOU . ME . TOGETHER . 4 . EVER ::



10 comments:

Anonymous said...

"If I have a heart, its crying right now" Dexter Morgan

@sm@lin@ said...

taip..padam..taip..padam balik..

tatau cemane nk ckp.

terharu.

tersenyum.

tersentuh.

thank u..!

-lucky me~

eyzzah said...

oh,, susah nk crii~ (yg jenis abg ayman ni la)

@sm@lin@ said...
This comment has been removed by the author.
Anna said...

manche, tira dh freaked out. manche, no matter how you love your bestfriend, you would never tell her manche. once you've said the word, hahaha ktorg tunggu je the next chapter. no matter how you deny your feeling, one day, i hope you'll realize that keeping her as a bestfriend is not the best choice you've ever made. do not regret manche if she finds someone new. oh! berusehe!

Anonymous said...

sweetnyaaaaaaaaaaaa nk nanes boleh x manche??

Man Che said...

boleh2...

ummuayman said...

he.. he..mama tahu dah crite dia..kesiannya anak mama selalu kena buli...hmmmm kot jd bestfriend mcm mama n abah kut...sampai akhirat...

Anonymous said...

oo..watak yg terjerit2 angkat tepon tuh kte la ye lagaknya. eheh.. diri ni kan dulunyer speaker tak berlesen.. muahahaha...

Anonymous said...

ek, nape ah? rsenyelah kan, time F4, ad org tuh pesan kt adek2 pompuan dy sekalian yg bercinta time sek ni x bgus... rse2nye memori ni dh ter-exaggerated sket m'bygkan org tuh dok atas krusi stail org tua dok pesan kt cucu2nye yg tgh dok bersila kerumun dy...ahaha...tp fakta p'tme tuh sahih...cop jaminan tasneem adek ayman!!!hahaha... chaiyok abg ku!!!