Sunday, August 22, 2010

:: Sahabat Baik ::


~~Assalamualaikum~~

Wahhaow~ Sudah lameee xmenulis blog! Bukan sebab ape, sebab xada cerita nk disampaikn. Kalau ada pun, xada semangat nk tulis. Kalau ada pun, xada masa nk tulis. Kalau ada pun, bla bla bla bla.... (alasan2... mmg manusia).

So kenapa saya tibe2 nk menulis nie? Of coz sebab ada cerita nk bgtau... Cerita yg saya rasa penting la utk tatapan kwn2 dan ahli2 family saya. Cerita tentang persahabatan saya dgn bestfriend saya, cik Asmalina Mokhtar (panggil beliau As atau Alin).


Critik: Pompuan? O_O
Saya: Ye betul bestfriend saya seorang perempuan...
Critik: Lawa! Cun! Cantik!
Saya: Iye benar bestfriend saya tue cantik, cun, lawa orgnye...
Critik: Bestfriend je ke..
Saya: Iye... ish sabar la nk citer... =.="

Alkisahnye bermula di sebuah sekolah bernama MRSM Kuala Klawang. Saya pada masa itu adalah seorg budak hingusan gemok yg masih terkial2 hidup dlm dunia berasrama nie. Saya seorg pemalu, susah nk mulakan perkenalan. Sedangkn member laki pn sekerat due je, apa ntah lagi perempuan. Ada satu masa tue, budak2 laki ngn budak2 pompuan byk bergado... Betul! Saling sabo - menyabotaj... haha...comey2... saya cube la tidak melibatkn diri. Tp takdir Allah kn...

Satu hari tue... Ada sorg classmate baling kertas sampah. Malas nk jalan dan buang kertas tue dgn sopan kn, maka guna la cara paling macho~
Tp at least 2 bende yg classmate saya tue xpikirkn:

1) Skill baling kertas sampah itu sgt susah utk dimasteri;
2) Budak2 perempuan dlm class tue sgt hebat menghalang kertas itu drpd masuk tong sampah dgn kepala mereka...

Maka hasil gandingan skill baling yg xmantop ngn skill dak2 pompuan mghalang yg mantop, kertas itu terkene la sorg pompuan nie..

ATOOOII!!!

Pantang dicabar, dak2 pompuan nie pun balas la balik... Balas2 balingan nie, tiba2 class jadi war zone! Oh my... saya budak baik nie pun xterkecuali terkene...ape salah saya?

ATOI!!

AMARAH!!! HUARGGHH!!! Ingat baik2 saya nie xboleh garang? (Memang xboleh pun T_T) Saya pun amik satu kertas nie, ronyok2kn ia, dan BAAAALING!!!
Dalam semangat sy baling kertas tue, tidak pula sy perasan skill balingan sy mmg zero...

Ades... Maka terkena la seorg insan yg xbersalah nie... PEREMPUAN!!

Tersentap saya. Terpegun. O M G!

Saya tidak berpikir byk... sebagai lelaki yg macho, tindakan pertama sy bila sy sakiti perempuan xbersalah nie... OF COZ~

Of coz sy menyorok!! Menyorok belakang meja... Alahai machonye...

Malu la! Segan! Guilty!
Ya Allah... Siapa yg baru sy baling itu? Sy jenguk dari balik meja... Beliau maseh tutup muka beliau. Ades... Sakit ke aku baling? Alamak... Cemane nie...

Sy kumpul kn semangat sy... Aku kene tabah! Aku kene kuat! Aku kene buat bende yg betul! Setelah lama mengumpul semangat... Sy pun mampu buat apa yg saya patut buat...

Saya bgn dan buat dunno jer! YES saya mmg macho!

Tp sebenarnye hati nie mmg berdebar. Ya Allah... habis la... dah la sy selalu kene buli ngn dak2 laki class sy, pasni tambah lagi koleksi org nk buli sy... perempuan lak! Adoi... Sy menanti je la hari beliau kene kn sy balik...

Pada suatu hari... it's payback time! Beliau tarik kerusi beliau dan duduk depan sy... Garang!
Ya Allah... Sy time tue pasrah fisabilillah atas ape yg akan jadi. Garang nye beliau nie... T_T

Well, ape yg beliau buat pada sy? Apakah naseb hamba Allah yg xbersalah namun sebenarnye bersalah sikit nie? Nnt kn lah dlm post akan dtg... (Penat taip)

::BERSAMBUNG...BOLEH X?::


5 comments:

@sm@lin@ said...
This comment has been removed by the author.
eyzzah said...

oit! mimpi pe update blog ni?? haha

Man Che said...

hehe...dah lama la xupdate blog... td terbaca blog org... teringat diri sendiri nie ada blog =.="

Azril Azizi said...

dah setahun baru la update kan, hoi cepat sikit update!

Anonymous said...

ni mama n abah baru nk baca...